Az Undercover szörnyűsége után az EA games bejelentette, hogy három NFS-en kezd dolgozni párhuzamosan. Az egyik a PSPre tervezett Nitro lesz, amivel nem játszottam, de a netes videók alapján kár szót vesztegetni rá, szerintem gagyi, de aki játszott vele, annak hajrá, meg lehet cáfolni. A második a Shift, ami egy szimulátorhoz hasonló játék lesz, és a World, ami egy Online játékot jelent. Ezzel szintén nem játszottam, de ránézésre a 2010-es Hot Pursuit grafikáját hozza és a visszajelzések is jók róla, így arról látatlanban sem tudok (és nem is akarok) semmi rosszat mondani.

(NFS13) Need for Speed - Shift

SG kritika

A Shiftet nagy várakozás előzte meg, ami szinte csodaszámba megy, ahhoz képest hogy miket adtak ki Need for Speed címen az elmúlt években. Ehhez képest 2009ben végre egy jó játékot vehettek kézbe a rajongók, ami bár szinte teljesen más irányt képviselt mint a korábbiak, azért igen szórakoztatóra és eseménydúsra sikeredett.

Én sajnos nem sokat tudtam játszani vele (nincs ugye megfelelő erőművem hozzá), de szobatársam gépén igen szépen elfut, és mivel ő sokat nem volt a szobában az elmúlt egy évben, ezért többet tudtam a gépénél ülni (az utolsó 3 NFSt egyébként az ő gépén játszottam végig, sőt a Carbont is, de az mostmár nálam is fut otthon, igaz nem max grafikán). A Shifttel nyár elején játszottam egy keveset, az alacsonyabb kategóriás versenyeket futottam le, és alapjában véve tetszett amit láttam. Az UChez képest remek fizika, csodálatos grafika uralja a játékot, bár az épített versenypályákon való körözgetés bennem egy kis hiányt ébresztett a közutak irányába, de ettől függetlenül jó játéknak mondanám. Majd talán ha nekem is lesz olyan gépem amin elfut, részletesebben is beszámolhatok róla.

(NFS14) Need for Speed - Hot Pursuit

SG kritika

A Shift sikerei után az EA games új fejlesztőt, a Criteriont bízta meg a széria legújabb darabjának megalkotásával, ami jó döntésnek bizonyult. A Hot Pursuit szerinem egy remek játék lett, a 2. részhez hasonlóan egyetlen verseny van amit nem tudtam arany szintűre megcsinálni, ott csak az ezüst sikerült. A játéknak vannak érdekességei (pl a kanyarban az autó ha ráfékezel és gázt adsz, sodródik, azaz driftel), eltűnt a tuningolási lehetőség (csak az autó színét választhatjuk ki), de kárpótolnak minket ezért az izgalmas versenyek, az okosabb rendőrök, a felhasználható fegyverek és csapdák (EMP, szöges útzár), valamint a gyönyörű grafika, ami lélegzetelállítóan szép és kidolgozott pályákat mutat nekünk. Persze a Gran Turismo 5-tel nem tudja felvenni a versenyt, de bőven megfelel az elvárásoknak szerintem. Az autóválaszték nem a legjobb, hiányérzetem van több kategóriában is, de olyan különlegességekkel száguldozhatunk, mint pl a McLaren MP4-12C, a Lamborghini Reventón, vagy a Koenigsegg Agera amelyek személyes kedvenceim lettek a játék során.

Ezúttal sikerül összedobniuk egy élvezhető rendőrmódot is (legalábbis amikor utoljára "én voltam a rendőr" a 2002es HP2-ben, akkor nagyon utáltam), ezúttal nagyon jó móka volt lekapcsolni az összes versenyzőt egy vad hajszában, de az egyszemélyes lekapcsolások és a nehezített időfutamok is kellően feszes játékmenetet követeltek, de nem voltak teljesíthetetlenek, pont az izgalmas kategóriába sorolnám őket.

De ide megkapjátok a bemutatót is, mert itt tényleg megkapod azt a játékélményt, amit ebben a kisfilmben láthatsz, leghalábbis szerintem. Egyébként a fenti ingame videó nem a PC verzióból van, bár első ránézésre csak annyi a különbség, hogy nélunk nem így néz ki a HUD, azaz a kezelőfelület amit vezetés közben látsz, más az elrendezés. És sokkal szebb a Turbo fokozat :)

Szó mi szó, szerintem az egyik legjobban sikerült Need for Speedet tarthatják a kezükben, akik beruháztak már erre a darabra, reméljük még több hasonló színvonalú játék fog készülni a sorozat neve alatt, sok kellemes órát okozva ezzel a rajongóknak. Végezetük az a hír járja, hogy idén két Need for Speed fog megjelenni, A Shift 2 (benne éjszakai versenyzéssel és még hitelesebb kameramozgással a tökéletes versenyélményért), illetve pletykaszinten felvetődött az Undercover 2, ami ha kiküszöbölik az első rész szarvas hibáit és a jó részeit összeboronálják az új Hot Pursuittal, akkor azt hiszem, egy tökéletes játékot is kaphatunk akár.

Reméljük a legjobbakat.

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr52613733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása