Én nem vagyok megrögzött Schumacher fan, de azért néha kinyílik a bicska a zsebemben, komolyan. Először is, hogy visszatért, és 4 verseny után mindenki temeti, hogy kiöregedett... lehet én vagyok túl türelmes, de ő maga is azt mondta, hogy kell egy kis idő amíg visszarázódik. Aztán a Mercedes hozta az új, feljavított autót, ami  Rosbergnek nem fekszik annyira, egyből legyőzte a csapattársat, Monacoban visszatértek a régia autóhoz, Rosberg az időmérőn (a szabadedzéseken 2 szer a 3ból Schumacher végzett előrébb) 1 hellyel előrébb kvalifikálta magát, erre a sajtóban egyből: "Schumacher fellángolása egy futamra szólt"... bazmeg, mi értelme van ilyenről egyáltalán szót ejteni?

Aztán a versenyen egyből lerajtolta a csapattársat. Puff. A Végén meg előzött egyet, amit utólag szabálytalannak minősítettek, a nemtommelyik paragrafusra hivatkozva. Nem tudom, nem ismerem a versenyszabályzatot, de gondolkoztam azon, mi lehet az a paragrafus.

- Az utolsó kör utolsó kanyarjában nem szép dolog előzni, így aki ott próbálkozik, megbüntetjük.

- Ezüst színű autó nem előzhet pirosat, mert az árt a piros autó hírvenévek.

- Ha piros autó a mezőny után rajtol a boxutcából és a hatodik helyig kapaszkodik, akkor megelőzni a verseny végéig tilos.

... vagy nem tudom, tényleg. Igen, tavaly még nem lehetett előzni a rajt-cél vonalig, akkor még szabálytalan lett volna, egyértelmű. Viszont ha idén tényleg attól a vonaltól lehet előzni (első Safety Car vonal), akkor az előzés teljesen szabályos volt, szerintem, de ezt majd nálam hozzámértőbbek eldöntik. Mindenesetre a versenyirányítók szúrták el, ugyanis szerintem teljesen felesleges volt elengedni a mezőnyt az utolsó kanyarra... ha tavaly ausztráliában meg merték játszani, hogy a mezőny a safety car mögött fut be a célba, akkor idén is meg lehetett volna ezt csinálni, és nincs belőle bonyodalom. Pont.

No de hogy legyen a sajtósokról is. Főlega  spanyolok verték ki a biztosítékot:

El País:
"Fájdalmas volt látni, ahogy Michael Schumacher - aki egykor a világ legjobb autóversenyzője volt - szabálytalan előzéssel próbálkozik."

Azért ez szánalmas. Most sem rosszabb mint volt, talán van nála jobb, amikor ő bajnok volt, elég gyenge volt a felhozatal ez igaz (Bár akkor is akadtak olyanok a mezőnyben mint Montoya, Raikkönen, vagy Alonso, Button, Barcihello és még sorolhatnám), de ezt így kiemelni egyszerűen pofátlanság. És Alonso is figyelhetne, hogy ne előzék, és... áh, mindegy, meglátjuk mi lesz a fellebbezés eredménye.

El Periódico:
"Webber és Vettel legyőzte a konkurenciát, de az igazi gálaelőadást Fernando Alonso mutatta be, aki a bokszutcából rajtolt, majd hatodikként ért célba."

Hát alonso nem nagon mutatott semmit... nem vagyok a srác ellen, előszött 4 (kb) GP2es autót, akik jóval lassabbak voltak nála, aztán mindenki kiállt előle kerékcserére, és mögé jöttek vissza... esélye sem lett volna, ha nincs az első biztonsáági autós fázis, amivel nyert 20 másodpercet... persze nincs értelme arról beszélni mi lett volna ha, de akkoris idegesít hogy milyen elfogultak a spanyol lapok újságírói.

Marca:
"Alonso a Forma-1 történelemkönyvébe illő versenyt futott. Pályafutása leglátványosabb felzárkózása során 18 helyet javított."

Leglátványosabb felzárkózása! HAH! Nem ismétlem önmagam, de voltak alonsonak ennél sokkal-sokkal látványosabb versenyei, csatái Schumacherrel, és másokkal is még Renaultos korában a VB-címei előtt (és közben), szóval ez így leírva szánalmas. De tényleg. Az első 10 kört leszámítva Alonso részéről az egyik leglátványtalanabb verseny volt... 18 hely az 18 hely, ez igaz, de abból a 18-ból 12(!!) kiesett előle hogy úgy mondjam, a maradék 6 pedig a bokszból mögé jött vissza. Juhú, ő a király, de tényleg. Jó versenyző, de nem ez volt az ő versenye. Az eredmény szép, számokban jól mutat, de meg kéne nézni azt is, hogy mi van mögötte...

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr862011689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milu89 2010.05.18. 22:32:10

Szerintem is nevetséges ez az egész. Nem vagyok oda Schumacherért, nem ő a kedvenc pilótám, de az ominózus eset után simán megérdemelte volna a 6. helyet. Egyébként a hivatalos F1 oldalon az erről szóló cikkben ezt találtam:

Schumacher passed Alonso just as the safety car pulled in at the end of Lap 78. The FIA stewards, decided the German breached Article 40.13 of the Sporting Regulations, which states that “if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Tehát ezek szerint az utolsó kör kivételes ebből a szempontból, és csak ekkor nem lehet előzni a Safety Car-os vonal után.
Nevetséges.

saakos 2010.05.18. 22:52:42

vicc... mondjuk ha ez a szabály, akkor ez a szabály, és felesleges fellebbezni a Mercedesnek, csak nem értem miért kell ilyen szabályokat írni... jó hogy olyan nincs, hogy "a verseny 7., 24., és 34. körében nem szabad sem előzni, sem lekörözni senkit." hátha valakit meg lehet büntetni miatta.

Áh, csak felhúzom magam...

saakos 2010.05.19. 14:59:36

Este már jött is a hír egyébként hogy mégsem fellebbeznek, mert egyébként nincs is értelme tényleg, a szabály az szabály (bár ahogy a f1hirek.hu-n is rávilágítottak, az utolsó kanyarban zöld zászlót lengettek a pályabírók, ami köztudottan azt jelenti, hogy a versenyhelyzet van, nincs veszély, előzhetsz). Viszont ez a szabály akkor is marhaság.
süti beállítások módosítása