Nem akarok sokat írni róla, nem volt rossz film. Aki nem olvasta a könyvet, annak valószínűleg tetszeni fog. A színvilág még sosem volt ilyen sötét és ilyen komor, ez nekem önmagában bejön. A történet alaposan meg van spékelve humorral, ami alapból jó lenne, viszont ugye ez a legkomorabb hangvételű és témájú film (eddig, bár a 7. túl fogja szárnyalni minden bizonnyal), úgyhogy elég érdekes a kontraszt... és akkor kezdjük a negatívumokat...

Nálam sokat nyom a latban, hogy egy film mennyire hű a könyvhöz, és mennyire egyéges. Leszögezném, hogy talán az első rész óta nem készült ennyire könyvhű HP film, csak egy-két eltéré volt a könyvtől (volt benne viszont olyan ami nagyon gáz és teljesen felesleges), de maga a történet nekem mégis kicsit darabosnak tűnt, nem volt meg benne az egységesség. A szerelmi szálak hangsúlyozása sem tett jót az én szememben a filmnek, igaz hogy a könyv is jóval gazdagabb ilyen téren a korább irészekhez képest, de szerintem ez itt akkoris túlzás volt, például amikor Harry a film elején a "barna bőrű" csajjal flörtöl, (egérrel kijelölés után láthatóvá válik a SOILERES szöveg itt is, később is) szerintem teljesen felesleges és a film talán legfőbb szerelmi szálának hitelét csökkentő (amit nem bontottak ki megfelelően - szerintem) jelenet volt. Innentől több SOPILER, csak az olvasson tovább, akit ez nem zavar, nem kékítem ki. Akit az értékelésem érdekel, az az utsó bekezdést olvassa már csak.

A másik az apróságok. Például a stupor varázslat miért nem piros. Mibe került volna? A derengő zöld fény miért nem zöld? Annyira nem kell figyelni arra, hogy a filmet hideg színekkel forgatjuk, hogy amikor megköveteli a történet, akkor sem használunk élénk színeket. Egyszerűen nem az igazi. Meg a merengő, miért nem vagyunk benne az emlékekben igazán? Hiszen a könyvben ez is olyan szépen le van írva, és már régen láttam a filmeket, lehet hogy ezt eddig kihagyták belőle, de... mindegy...

Maga a film meglehetősen hosszú, de én egyszer sem éreztem, hogy mostmár vége lehetne (mondjuk kb a film fele alatt máshol járt az agyam teljesen, szóval nem lesz baj ha megnézem mégegyszer családilag), így nem gondolom, hogy unalmasnak kéne neveznem, ha többmindent hagytak volna ki a könyvből, már nem lett volna jó.

A könyv többek között azért lett nekem az egyik kedvencem, mert sok kérdést vet fel, ugyanakkor rengeteg választ is ad, köszönhetően a Voldemort fiatalkorát érintő emlékeknek. Ehhez képest a filmben ebből alig láthatunk párat. Kviddicsmeccs egyetlen van a filmben, az is Ronra van kihegyezve (kis kitérő: Ron vékony, magas srác, nem pedig egy kigyúrt vadkan, szvsz...), a többi meccsről megintcsak nincs szó. A félvér herceg tankönyve is kisebb szerepet kap, ráadásul kíváncsi vagyok, a forgatókönyv-írók tudják-e, hogy az utolsó részben Harry azért tudja, hol keresse az egyik Horcruxot, mert ő rejtette el a könyvet, a filmben pedig ez nem pont így zajlik le. Egyszerűen felesleges módosítások a történeten...

Na, nem húzom tovább a postot, lássuk az értékelést. Számokban nálam ez a film 7/10 lett (A korábbiak: 1: 8/10; 2: 5/10; 3. 7/10; 4. 6/10; 5. 5/10). Jobb, mint az elmúlt két film (ott nagyon megváltozott a történet), de még mindig nem az igazi. Tovább reménykedem, hogy az utolsó kötet, ami ennél nem jelentősen hosszabb papíron, mégis közel kétszerekkora játékidőben lesz elmondva (mert ugye 2 film készül az utolsó részből) hátha elég könyvhű lesz számomra is...

Mindenesetre a bemutató szerintem grandiózusabb filmet ígért, mint amilyen lett. Csakúgy mint a Transformers 2-nél. Nekem hiányzik a Harry Potter téma, ami a trailert átjárja, a filmben viszont nem is emléxem rá (Nem azt mondom h nem is volt, csak... nem emléxem).

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr41266315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kizumaci 2009.07.27. 16:16:13

Hihi. A film után mondtam neked, hogy szerintem elég darabosra sikeredett, és akkor nem értetted, de a bejegyzésed után azt hiszem, te is így látod. xD

saakos 2009.07.27. 16:39:35

Az ötlet tőled jött, hogy darabos, de miután leülepedett a film, egyetértettem, és rájöttem mire gondolsz, amiatt került bele :)

Kizumaci 2009.07.29. 13:06:29

A lényeg, hogy már érted, mit magyaráztam. :)
süti beállítások módosítása