Aki követi a Forma1 eseményeit, az az elmúlt hétvégén igen látványos és veszélyes balesetnek lehetett szemtanúja, amikor Mark Webber nagy sebességgel csapódott bele Heikki Kovaleinen autójába, majd a levegőbe repült, eltrafált egy - a pálya fölé belógatott - táblát, eztán fejjel lefelé földet ért, visszafordult a kerekeire és a gumifalba csapódott. Aki lemaradt róla, rendgeteg videó van róla a youtube-on, elég ijesztő helyzet volt.

A futam után azonban mégsem Webber balesetéről beszéltek a legtöbbet (az ausztrál pilóta sértetlenül szállt ki az autóból), hanem hogy a biztonsági autó pályára küldése után Hamilton megelőzte azt, gyorsan körbeért a pályán, és a második helyre állt vissza kerékcseréje után, míg a szabályos Ferrarik körbementek a "lassú" autó mögött, és utána álltak csak ki szervizelni, aminek köszönhetően a középmezőnybe csúsztak vissza a 3.-4. helyről. Hamilton nyilvánvaló szabálytalansága után büntetést kapott, ám eddigre (a biztonsági autó rég elhagytaa pályát, mire egyáltalán vizsgálni kezdték az ügyet) akkora előnyt tudott kiautózni magának, hogy büntetése után is vissza tudott jönni a második helyre, így tulajdonképpen csak azt bukta el, hogy Vettellel meccsben legyen az első helyért, valós pozícióját (és az ezzel járó világbajnoki pontokat) megtarthatta.

Alonso és a Ferrari azt nehezményezik, hogy Hamilton a szabálytalanságával előnyhöz jutott, és a büntetés amit kapott ezzel nem arányos mértékben vetette őt hátra, hiszen ha szabályosan cselekszik, mint a Ferrarik, ő is a középmezőnyben végzett volna, míg így szabálytalanul, a büntetést követően is a dobogón végzett.

Igazság szerint megértem Alonso-t, hiszen dühítő, hogy ő szabályosan vezetett, és jóval hátrébb végzett emiatt, mint versenytársa, aki "csalt", és büntetése sem volt rá különösebb hatással. Mindenesetre tény, hogy a McLaren kapott büntetést, bár tény, hogy szerintem is komolyabb járt volna neki, amivel Hamilton többet veszít, mint Alonsoék a szabályos manőverrel, így lett volna fair. Persze ez Alonso-n nem segített volna (egy pozícióval végzett volna előrébb, nem adja vissza az elvesztett 3. helyét), de nem lenne min háborogni.

Azt meg továbbra is nyíltan vállalom, hogy a McLaren nem szimpatikus csapat (az elmúlt években elég csak a kémbortányról beszélni, vagy Hamilton tavalyi hazugságügyére, amit a csapat kérésére vállalt), Hamiltont meg egyenesen utálom, szerintem egy nagyképű majom, ráadásul hisztis és agresszív. Ezen kívül nagyon tehetséges pilóta, de akkoris utálom. Ezen semmi nem változtathat.

Szóval röviden a véleményem: Hamilton nem kapott a szerzett előnyt semmissé tevő büntetést, szóval ez ilyen kapott is meg nem is eset, megértem a Ferrarit, hogy ezt nehezményezi, de túl kell tenniük magukat az eseten, mert nem lehet rajta változtatni, hogy manipulációval dobálóznak, semmi értelme. Küvetkező versenyen Massa a célegyenes végén szálljon bele véletlenül Hamiltonba oldalról, és megvan az elégtétel. Vagy fizessenek le egy Hispania-t vagy Virgint, hogy álljon keresztbe a srác előtt lekörözésnél. Na jó, csak vicc, de megérdemelné...

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr842118804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása