Hm.

Röviden: tetszett a film, jó az IMAX, legközelebb megpróbálok lejjebb ülni, hogy még jobban kitöltse a hatalmas vászon a látóterem, mert az egésznek igazából az a legjobb része.

Sokat gondolkoztam azon, hogy mit is írhatnék. Tulajdonképpen megértem azokat, akik csalódtak a filmben, és megértem azokat is, akik imádják. Igazából a film szerintem látványos, szép, színes, az animáció gyönyörű, és a kék na'vik is nagyon gyorsan szokhatóak, az ember nem is gondol rá, hogy ez mennyire természetellenes. De tényleg, egyáltalán nem zavart. A történet egy picit sablonos, látszik, hogy nem azért csúszott ilyen sokat, mert a forgatókönyvön dolgoztak, de mindenképpen fogyaszthatóvá teszi a filmet, mert nem rossz. Logikai bakikat sem vettem észre (első nézésre), ami szintén jó (nem úgy mint a TF2-nél, ahogy azt a darabka örök szikrát elfelejtették egyből az eleje után, pedig talán megatronnak segített volna).

És akkor az IMAX. Hát, a magyar vászon nem olyan nagy, mint a külföldiek, de azért tényleg sokkal nagyobb, mint egy átlagos mozivászon. A hangok olyanok mint egy átlag moziteremben, de a hatalmas kép nagyon jó élmény, mindenképpen meg akarok nézni majd egyszer valami rövid direkt IMAX-ra készített filmet is, mint pl a Hubble 3D.

A 3D az Avatarban azért tetszett, mert nem fájdult meg tőle a szemem. Míg az eddigi 3D filmeknél mindeg elfáradt a végére, it úgy vettem le a szemüveget, mintha a sajátomat venném le, egyáltalán nem éreztem, hogy fárasztott volna a viselése. Azért az erősen felém irányuló 3D hatásokat hiányoltam, pl elröppenhetett volna a fülem mellett egy-két nyílvessző a csata közben, vagy ráirányíthatták volna a figyelmemet egy-egy olyan kis termésre vagy mi a szöszre az orrom előtt. Konvertált filmekből már láttam, hogy ez lehetségek, nem tudom, itt miért nem használták ki a lehetőséget. Egyébként volt 3D egyértelműen, voltak az orrom elé lóvó jelenetek is, csak mégsem adta egyik sem azt az "elszeparált kis cucc a levegőben" érzést.

Egyébként a film után hazafelé rájöttem a 3D legnagyobb hibájára, amit valószínűleg nem lehet javítani, amíg valós, szemüveg nélküli 3D-hologramokban nem nézzük a filmeket: hiába van 3D, a rendező befolyásolja, hogy hova fókuszálj. Mag a valóságban ha valami közelebb van, rá tudsz élesíteni, itt pl hiába lebegtek tőlem nem messze a kis szöszök, nem tudtam őket megnézni, mert a jelenetben végig a párocskán volt a kamera fókusza, így én magam hiába néztem rá és állapítottam meg, hogy ott van előttem, ugyanolyan homályos maradt.

Még pár szót pötyögnék az animációról, ami szerintem tényleg lenyűgöző volt. Hihetetlen élethűen jelenítették meg az egész bolygót, annak növény és állatvilágát, valamint a sziklákat is. Hiába tudja az ember, hogy mindez CGI, egyszerűen nem látszik rajta... ahogyan a Na'vi-kon sem. Remek volt, komolyan. Nagyon tetszett a tarkabarka, világító, csupa neon éjszakai színvilág, bár tudom sokaknál ez vágta ki a biztosítékot, hogy mennyire nem reális. Meg a kék macskafejű emberek. És?

Még egy dolog, ami nem tetszett, pedig az ilyeneken nem szoktam kiakadni, de itt nagyon el volt rontva: a Na'vik és az emberek közti méretkülönbség. Az első jelenetekben mikor egymás mellett látjuk őket, kb kétszer akkorák, a következőben már csak másfélszer, aztán amikor a nyílvesszőik röpködnek, akkor azok tűnnek akkorának, mint az ember maga, ami mindkettő eddig látott méretet felülmúlja, de ez még mind rendben is van nagyjából, nem olyan feltűnő, belefér... viszont amikor a végén egymás mellé kerül Neytiri és Jake, és a csaj ráteszi a kezét a férfi arcára, akkor nevetségesen kicsi a normális méretekhez képest, kb mint mikor a Cloverfieldben bepottyan a szabadságszobor feje azt utcára, és alig 2 ember magas... ezt elmérték.

Egyébként teljesen egyetértek az Oscarral, nem érdemelte volna meg a legjobb film díját, mert annyira nem egy mély, komoly vilm, ugyanakkor simán megérdemli a legjobb látványterv és a legjobb vizuális effektek díját, azok teszik ezt a filmet igazán fantasztikussá.

És a végére pontozzak is? Legyen mondjuk 9/10, elfogultan. Ebben benne van az is, hogy nagyon bejött a világ és a grafika, szerintem nem volt rossza történet sem, a színészek se játszottak rosszul, és persze a hatalmas vászon is lehet, hogy hozzájárul egy ponttal, biztosan nem lett volna ekkora élmény laptopról, vagy otthon TVben látni. Szerintem többet ki lehetett volna hozni egy icipicit a 3Dből, de jó volt ez így. A hatalmas kép miatt kevésbé zavart hogy a vászon szélén hirtelen vége a 3D hatásnak, így sokkal szebb volt, mint a Digitális 3D, amin eddig voltam.

Asszem ennyi, szép hosszú kis bejegyzés született, kommentekben lehet véleményezni, meg felhívni a figyelmem ha valamit kihagytam volna, illetve kérdezzetek bátran, ha valaki még nem látta volna, és azon tanakodna, hogy megtekintse-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr801866540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_@_/ 2010.04.04. 00:10:18

Szerintem nem volt zavaró a méret különbség, emiatt is eltértek az emberektől,csak jobban előhozta a végén a differenciálódottságocskát... érted:D
Egyébként, ami szerintem zavaró volt, ha már van ilyen cucc a hajuk végében, mi ez a póz amikor csinálják? Annyira emberi volt... tették volna össze a kis izét a hajukban és kész:D:D
Egyébként meg személy szerint (meg Mariannról is tudom) rosszul lettem a film elején a szemüvegtől - de ezt lehet a Fütyülős okozta az előtte lévő bulin:D

saakos 2010.04.04. 00:25:47

Én nem tudom, egyáltalán nem lettem rosszul... amúgymeg én úgy emlékszem, hogy csak összetették "ahhoz", csak az kivágott jelenet, a filmben csak az "előjáték" van benne, ami mivel a párocska egyik fele nem csak humanoid hanem tényleg ember, érthető.

Nekem sem azzal van a bajom, hogy nagyobbak, hanem hogy a végén amikor a jakesully a csaj arcára teszi a kezét, akkor a nő feje pont akkora, mint egy emberi fej, nem nagyobb...
süti beállítások módosítása