Kamasz lányok vertek meg és raboltak ki egy fiút Egerben - közölte a rendőrség. A négy 10 és 13 év közötti lányból, illetve egy hasonló korú fiúból álló társaság péntek este egy játszótéren támadt rá a 13 éves fiúra megverték, majd elvették a pénzét és a telefonját. A bántalmazott fiú nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett. A rendőrök a sértett bejelentése alapján rövid időn belül elfogták az öt kamaszt, akik elismerték a bűncselekményt, de életkoruk miatt nem indult ellenük büntetőeljárás.


Ehhez több dolgot is hozzáfűznék.

Először is: Milyen gáz már, hogy 13 éves lányok követnek el bűnt. Egyre több a kiskorú bűnöző, ez oké, de... Ráadásul a játszótéren, hát vicc, komolyan. És nekem nincsenek (komoly) előítéleteim, de nem hiszem hogy hófehérkék voltak a tettesek, ha értitek mire célzok.  Egyszerűen nem gondolnám. Persze senkit nem ítélek el kapásból a bőrszíne alapján, de azért mégis csak lehet általánosságban beszélni bizonyos dolgokról úgy, hogy nem tévedünk nagyot. De persze minden megeshet, nem akarom ilyen irányba elvinni a blogot.

A másik, hogy a rendőrség tehetetlen. Ki kéne már valami találni erre megoldásképpen, mert nem hiszem el hogy nem lehet valahogyan büntetni egy 13 éves gyereket, akit talán az apja (talán nem) vett rá arra hogy "figyi, szedd össze a barátaidat és ruházzátok meg azt a srácot és hozzátok el a pénzét". Persze biztos vagyok benne hogy a dolgok nagyrészt saját kútfőből jönnek, de akkoris lehetne büntetni. Nem tudom, legyen törvénymódosítás, de amikor 13 évesen összever valakit, kirabolja, és utána a rendőr csak annyit mondhat neki hogy "ejnyebejnye, ilyet nem szabad csinálni", akkor a gyerek csak vigyorog, és annyit mond hogy "jó leszek". Aztán holnap kezdi előről, mert miért ne, hiszen nincs semmi következménye...

A bejegyzés trackback címe:

https://unalomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr231184059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pitero 2009.06.14. 14:47:00

No, tehát írhatom be megint a kommentet, mert véletlen kiléptem idő előtt:-S

Szóval a lényeg: nekem lenne pár ötletem, hogyan lehetne visszaszorítani a kiskorú és minden egyéb bűnözést! Bár én radikális vagyok kicsit... de mindenesetre hatásosabb, mint teszetoszáskodni. A rendet nem akarni kell, hanem rendet kell csinálni! Nem akarok itt "politikailag inkorrekt" lenni, bár ez a szó baromság...

Szóval már a neveléssel kezdődnek a problémák. Amikor a gyerek otthon nem tanulja meg, h a tanárt meg az idősebbeket tisztelni kell, meg h nem tehet meg akármit, akkor min csodálkozunk? Én nem vagyok híve a túlságosan liberális nevelésnek. Kicsit konzervatívabb vagyok ennél. De én örülök ennek. Mostanában beszélgettem egyik csoporttársammal ilyen nevelési kérdésekről. Szerintem bármilyen nehéz is, egy gyereket meg kell tudni büntetni, ha arról van szó. Egy gyerek nagyon nagy felelősség, és nem csak abból áll, h jaj de aranyos, meg minden. Én nem értek egyet azzal sem, h a gyerekek annyira tisztában vannak a "jogaikkal" is, mert néhány überliberális jogvédő kibulizta, h nem írhat dogát, nem mondhatja meg a tanárnő, h mit csináljon, mert megbántja a piciny lelkét, vagy stressznek van kitéve, úgyhogy inkább ne is írjon dogát, ne lehessen megbuktatni, stb. Főleg, ha a gyerek nem is családban él, hanem az utcán, mert otthon senki nem foglalkozik vele... Ezek a folyamatok mind ide vezetnek. A gyerek azt hiszi, hogy megengedheti magának, hogy bármit megtegyen.
Én speciel sokkal nagyobb büntetéseket szabnék ki. Lenne pár ötletem, de ebbe most nem megyek bele:-Đ

A lényeg, h valami nagyon el van cseszve. Ráfér az országra egy nagytakarítás...!

Z0Ł1 2009.06.14. 17:13:41

@Pitero: Mostmár tényleg egy NAGY takarítás kéne.
Egyébként ne is legyen büntethető a 10 éves. Egyszerűen csak vegyék el a szüleitől...
Nem tudok olyan élethelyzetet elképzelni, ahol egy becsületes család jól neveli a gyerekét és az mégis lopni, erőszakoskodni kezd. Azt hiszem én még radikálisabb vagyok :)

Egyébként meg az mindegy, hogy hófehérkék voltak, mert ezzel az információval nem jutunk előrébb. Annyi, hogy ha kiderül hogy valóban nem hófehérkék voltak, akkor is ugyanúgy kezeljék őket. Manapság sajnos egyre gyakrabban fordul elő pozitív diszkrimináció...

saakos 2009.06.14. 17:26:35

Hát igen. Mindkettőtökkel teljesen egyetértek... a pozitív diszkriminációtól meg hülyét kapok. Inkább nem bántjuk, nehogy azt mondják azért, mert... tudjátok.
süti beállítások módosítása