Az első nap van az emberben a legtöbb izgalom... emlékszem, amikor hatodik osztályos tanulóként, tizenkét évesen először vágtam neki az útnak, marcaliból kifelé menet látszott szemben a Balaton túlpartján a Badacsony, és mondták hogy "Na, ott fogunk majd ebédelni", és én ettől majdnem visszafordultam, hogy nem tudom megcsinálni. Mégis sikerült, de ha valaki akkor azt mondja nekem hogy 2008-ban reggel 5-kor indulok, 7-kor pedig az első pihenőm Badacsonyban, Marcalitól 60 km-re lesz és ott reggelizek, akkor egyenesen kiröhögöm. Pedig az is sikerült (egynapos Balatonkörüli - az is szép kis nap volt, idén megismételjük). De ne térjünk el a tárgytól.

Idén nem az óramutató járásának megfelelően kerüljük a tavat, mint már jópár éve nem, hanem a déli parton indulunk, és a 2. napra hagyjuk az északit. Ez nagyban megkönnyíti a kezdők dolgát, hiszen itt délen egy domb nem sok, annyi sincs, teljesen sík terepen, kerékpárúton, vagy kihalt, de széles utcákon tekerünk, ami jó színteret ad a beszélgetésekhez, lehet egymás mellett haladni. Tulajdonképpen az első nap egy kényelmes sétakerékpározás, az átlagsebesség 15-17 km/h (mint a túrán végig), egész nap kb öt - öt és fél óra a nyeregben töltött idő, óránként megállunk, pihenünk. Mindenki hoz otthonról szendvicseket, innivalót, és ha nincs nagyon meleg vagy nem esik az eső, akkor jól érezzük magunkat.

Az első szállás Siófokon, a megérkezés 17-18 óra között van (Indulás 9kor, ezt kihagytam). A diákszálló mellett van egy kis étterem, de messzebb is el lehet menni este, akinek ahhoz van kedve, esetleg el lehet ugrani a közeli Tesco-ba, kinek mihez van kedve. Kapuzárás elvileg 10-kor, de a tanárok elég rugalmasak (Főleg azokkal akik nem diákok - könnyű nekem), úgy gondolják mindenki azt csinál amit akar, a magad dolga, ha másnap nem tudsz tovább tekerni, akkor ülsz a vonatra és mész haza. Persze a szülőkkel van aláíratva papír, hogy az István tanár úr nem vállal felelősséget azokért, akik nem tartják be a szabályokat. Korrekt. Persze senkivel nem szokott nagyon elszaladni a szekér, 2-4 óra között általában jó diákok lévén el szoktunk menni aludni, hogy 3-5 óra alvás után felkelhessünk, és másnap folytathassuk az utat vidáman és mosolygósan :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.